Search This Blog

Wednesday, August 25, 2010


Често ще чуете хората да говорят , как нечие поведение е следствие от обкръжаващата го среда. Такива са слуховете, когато някой прегреши и този аргумент се използва, като извинение за лошата постъпка, сякаш човекът не е имал право на избор и е бил принуден "да стане, като другите". Дали обаче е така?

Ако това твърдение беше вярно, може би десетки от най-известните личности в нашето съвремие нямаше да са постигнали и половината от успехите си, защото е трябвало да бъдат "погълнати" от вредящата им заобикаляща ги среда! Всичко в живота опира до избор!А изборът го правим НИЕ!

Някои събития в живота правят избора доста по-труден, но не го неутрализират! Хората трябва да носят отговорност за това което им се случва или това, което не е могло да им се случи. Ако веднъж за винаги проумеем това, ще разберем, че ние самите сме отговорни за начина по който протича животът ни, и че сами градим бъдещето си чрез решенията, които взимаме. Да, лоши неща се случват и ще се случват! Понякога не можеш да избягаш от сполетяващото нещастие, но винаги имаш контрол над това как реагираш на нещата, които ти се случват. Всеки път, когато колата ти се развали на магистралата и се налага да изминеш 10километра пеша до най-близката бензиностанция, помисли за инвалида, който би дал живота си, за да е на твое място и да извърви тези километри. Когато имаш тежък ден на работа, помисли за хората, които изобщо нямат такава. Когато близките ти, те ядосват помисли за самотния човек, който би дал всичко да има някой до себе си! Приемай лошите неща, които се случват с усмивка, защото именно те те правят по-силен и са те направили човека, който си днес.

Точно това отношение към живота-вярата, че моите решение директно влияят на качеството на живота ми, ми помогнаха да се преборя с редица трудности, които ми се изпречиха на пътя. Вярвам, че трудолюбието води до успех. Тежката работа е трудна задача и повечето хора предпочитат да намират оправдания и да бягат от отговорност, вместо да си признаят, че предпазливостта и страхът с който живеят ги водят по лесния път...път който не води никъде където си заслужава да отидеш! През целия си живот тези хора са взимали решенията, които са изисквали по-малко усилия и животът им е отражение на това. Толкова по-лесно е временно да избягваш проблема, отколкото да се изправиш срещу него и да го решиш! Истината е че получаваме от живота, толкова колкото влагаме в него!

Преодоляла съм доста тежки моменти в живота си. Знам какво е да загубиш родител. Знам какво е мечтите ти и всичко, за което си живял да рухне за секунди. Знам какво е да СЪЩЕСТВУВАШ без цел. Знам какво е да имаш нужда някой да ти подаде ръка, когато си затънал, а да намираш смао хора, които да те тъпчат още по-надолу. Знам какво е чувството да изгубиш обичта на човекът, на който си се възхищавал цял живот...знам какво е да се чувстваш самотен, когато си заобиколен от десетки хора...

Знам какво е да си мислел да се самоубиеш, защото проблемите ти изглеждат толкова ужасяващи и нерешими. Чувствала съм се толкова самотна и изгубена в проблемите, че единственото ми желание е било да спра да чувствам болката...Знам какво е вътрешно да изпитваш всичкото това страдание и разочарование, а външно да се преструваш, че всичко е наред и да носиш дежурната усмивка.

И знаете ли какво? Не го казвам, за да търся състрадание. СИгурна съм, че има стотици хора, които имат много по-труден живот и са преодолели много по-лоши неща. Всъщност ЗНАМ ГО! Казвам го , заради хората, които мислят, че лошите неща които им се случват са края на света. Повярвайте ми...ГРЕШИТЕ! Всичко има причина да се случва по начина по който се случва! Сега може и да не виждате причината, защото очите ви са пълни със сълзи, погледът ви е толкова замъглен и не можете да видите реалността, но в бъдеще ще разберете, че това което ви се отнема е защото нещо много по-добро ви очаква занапред!

Благодарна съм за лошите неща, които са ми се случили, защото те ме направиха по-силна. Научиха ме да оценявам малките неща в живота и да им се радвам. Научиха ме да се наслаждавам на всеки един момент от живота ми и да не приемам нищо за даденост....и най-важното да имам надеждата, че независимо какво се случва днес, утрешният ден ще бъде по-добър!

No comments:

Post a Comment