Search This Blog

Tuesday, August 10, 2010

Здравословното хранене-подарък или проклятие...


Вече трета седмица спазвам Палео диетата си. В събота имах "отклонение" и реших да хапна малко сладки и тестени неща...е изядох ги, но дали ми беше вкусно? Категорично НЕ! Не мога да повярвам, че всичките шоколадови изкушения и мазни, ВКУСНИ, тестени неща, за които преди убивах човек, вече не ми доставят удоволствие! Това е голямо постижение за мен, откакто се храня здравословно!

Преди година и половина, с отбора бяхме на лагер в Сандански. Имах една съотборничка, която тренираше в Spider sport и стриктно следваше високомазнинна диета. Една седмица старателно я наблюдавах кога и какво яде и ми стана доста интересно. Когато се прибрах в СОфия се поразрових в интернет и тогава започнах да се интересувам от здравословно хранене.

В началото ми беше доста трудно, тъй като лошите навици да се тъпча с "вкусотии" бяха трудни за изкореняване. Издържах няколко дена да се храня добре и после буквално се освинвах! :) Тъпчех всевъзможни тестени и сладки неща. Така постепенно няколкото дни, станаха седмица, две,три,месец... и така свикнах да се храня правилно. Веднага ще кажете "Защо е необходимо да се измъчваш така?Нали един живот живеем!"...но всъщност за мен мъчението беше само началото! Сега не го приемам, като лишение, когато излизам с приятели и те набиват хамбургери, донъти и сладолед и с претъпкана уста ме питат, защо не се присъединя към тях, аз блажено се усмихвам и им казвам, че вече не ям такива неща. И дали им завиждам, че ядат всички тези кулинарни "шедьоври"? Съвсем не! Всеки път, когато видя някой да яде такива вредни неща, все повече се радвам, че направих правилния избор и превърнах здравословното ядене в начин на живот. За мен това не е поредната диета, мъчение или лишение, а просто начин на живот!

Вчера вечерта се видях с едни приятелки и тъй като знаех, че ще навестим някой ресторант за бързо надебеляване...така де хранене,вечерях преди да излезна! Те естествено си взеха хамбургери и пържени картофки, придружени от голяма "тонизираща" кола! Аз си псоръбвах вкусното кафе и минералната вода, когато една от тях ме попита: "Добре де, ти защо не ядеш всичко? Какво всъщност ядеш?" Аз ѝ казах, че не ям "всичко", защото смятам, че пържените и панираните храни, които те ядат са вредни и обясних какво ям, при което тя довършвайки дозата си "зеленчуци"-пържени картофи, възкликна " Ама ти знаеш ли месото колко е вредно?!." ... нямах думи! Човек вечерящ в McDonald's ми обясняваше как печената ми пилешка пържола е вредна!?

Да се върна на Палеото! През тези три седмици, започнах да се чувствам много добре. Имам повече сила по време на тренировки, безсънието, което ме измъчваше през последната година, вече е минало, а проблемите с желязото започват да отшумяват! Не знам длаи е внушение, но този начин на хранене много ми допада и очевадно влияе добре на живота ми! Мисля, че се превръщам в поредния заклет фен на начина на хранене на предците ни и призовавам всеки, който има желанието да е здрав и да се чувства пълноценен и жизнен да пробва тази "диета"!

No comments:

Post a Comment