Search This Blog

Monday, July 5, 2010

Имайте смелостта да следвате сърцето и интуицията си

Това е текстът от речта на Стийв Джобс, Изпълнителен директор на “Apple Computer” и “Pixar Animation Studios”, пред абсолвенти в Станфордския Университет

За мен е чест да бъда с вас на този ден, когато се дипломирате в един от най-добрите университети в света. Аз така и не завърших колеж. Даже право да ви кажа, това сега е най-близката ми среща с дипломиране, до която някога съм стигал. Днес искам да ви разкажа три истории от живота ми. Това е. Нищо повече. Просто три истории.

Първата история е за свързването на точките.

Прекъснах в “Рийд Колидж” след първите шест месеца, но останах там като още 18 месеца преди наистина да напусна. Защо прекъснах ли?
Всичко започнало още преди да съм се родил. Биологичната ми майка била млада неомъжена студентка и решила да ме остави за осиновяване. Тя много държала аз да бъда осиновен от образовани хора, затова всичко било уредено так, че да бъда пратен в семейството на адвокат и съпругата му. Само че щом съм се появил, те в последната минута решили, че искат момиче. В това време родителите ми, които били в списъка с чакащи, получили обаждане по сред нощите: „Имаме непредвидено момченце; искате ли го?” – „Да, разбира се” – отговорили. По-късно биологичната ми майка разбрала, че майка ми никога не е завършвала колеж а баща ми дори гимназия. Тя отказала за подпише финалните документи. Склонила чак след няколко месеца, когато родителите ми обещали, че някой ден ще ме пратят в колеж. (повече тук)

No comments:

Post a Comment